Web sayt nima? Sayt yaratishda nimalarga e’tibor qilish kerak?
Veb-sayt (veb-sayt sifatida ham yozilgan) umumiy domen nomi bilan aniqlangan va kamida bitta veb-serverda nashr etilgan veb-sahifalar va tegishli tarkiblar to'plamidir. Veb-saytlar odatda yangiliklar, ta'lim, tijorat, ko'ngilochar yoki ijtimoiy tarmoq kabi ma'lum bir mavzu yoki maqsadga bag'ishlangan. Veb-sahifalar orasidagi giperhavola ko'pincha bosh sahifadan boshlanadigan sayt navigatsiyasini boshqaradi. Hammaga ochiq bo'lgan barcha veb-saytlar birgalikda Butunjahon Internetni tashkil qiladi. Bundan tashqari, faqat shaxsiy tarmoq orqali kirish mumkin bo'lgan shaxsiy veb-saytlar mavjud, masalan, kompaniyaning o'z xodimlari uchun ichki veb-sayti. Foydalanuvchilar ish stollari, noutbuklar, planshetlar va smartfonlar kabi turli xil qurilmalarda veb-saytlarga kirishlari mumkin. Ushbu qurilmalarda ishlatiladigan dastur veb-brauzer deb ataladi.
Veb-sayt qanday tuziladi?
Statik veb-sayt - bu mijoz veb-brauzeriga yuboriladigan formatda serverda saqlangan veb-sahifalarga ega veb-sayt. U asosan Hypertext Markup Language (HTML) da kodlangan; Kaskadli uslublar jadvallari (CSS) asosiy HTMLdan tashqari ko'rinishni boshqarish uchun ishlatiladi. Rasmlar odatda kerakli ko'rinishni yaratish uchun va asosiy tarkibning bir qismi sifatida ishlatiladi. Audio yoki video, agar u avtomatik ravishda o'ynasa yoki umuman interaktiv bo'lmasa, "statik" kontent sifatida ham ko'rib chiqilishi mumkin. Ushbu turdagi veb-sayt odatda barcha tashrif buyuruvchilarga bir xil ma'lumotlarni ko'rsatadi. Mijozlarga yoki mijozlarga chop etilgan broshyurani topshirishga o'xshab, statik veb-sayt odatda uzoq vaqt davomida izchil, standart ma'lumotlarni taqdim etadi. Veb-sayt egasi vaqti-vaqti bilan yangilanishlarni amalga oshirishi mumkin bo'lsa-da, bu matn, fotosuratlar va boshqa tarkibni tahrirlash uchun qo'lda bajariladigan jarayon bo'lib, veb-sayt dizayni uchun asosiy ko'nikmalar va dasturiy ta'minotni talab qilishi mumkin. Klassik veb-sayt, besh sahifali veb-sayt yoki broshyura veb-sayti kabi oddiy shakllar yoki veb-saytlarning marketing misollari ko'pincha statik veb-saytlardir, chunki ular foydalanuvchiga oldindan belgilangan, statik ma'lumotlarni taqdim etadi. Bu matn, fotosuratlar, animatsiyalar, audio/video va navigatsiya menyulari orqali kompaniya va uning mahsulotlari va xizmatlari haqidagi ma'lumotlarni o'z ichiga olishi mumkin.